Sheila Scott

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Sheila Scott
Professeure, Institut des langues officielles et du bilinguisme

2005 - Ph.D. Linguistique, acquisition de la langue seconde;
1988 - M.A. Linguistique appliquée, Université d'Ottawa;
1983 - B.A. avec spécialisation en linguistique, Université d'Ottawa;
1982 - B.A., Université d'Ottawa.

70, avenue Laurier Est, pièce 019

Bureau : 613-562-5800 poste 3407

Courriel professionnel : Sheila.Scott@uOttawa.ca

Scott

Biographie

Prix et distinctions

  • SSHRC Canada 2011
    Conference Na 20 Bliain atá Romhainn: Taighde agus Teagasc na Gaeilgei Meiriceá Thuaidh
  • Glór an nGael Global Gaeilge Award 2008, 2009, 2010, 2011 to Cumann na Gaeltachta, founding member
  • Foras na Gaeilge to North American Association of Celtic Language Teachers, 2007, co-author Teacher’s Guide to Teaching Irish in North America
  • Admission Scholarship Graduate Studies MA 1989
  • Admission Scholarship Graduate Studies PhD 2005

Recherche

  • "Effects of the presence of grammatical redundancy in the syntax and the L2 acquisition of Irish word-initial mutations".
  • "Effects of language contact in Irish-English bilinguals: the loss of morpho-phonological distinctions".

Cours enseignés

  • FLS2521 Compréhension et expression écrite;
  • FLS2522 Compréhension et expression orale;
  • FLS2581 Cours d'immersion (Communication interpersonnelle);
  • FLS2741 Compréhension de l'écrit;
  • LIN2710 Introduction à la syntaxe;
  • LIN2110 Introduction to Syntax;
  • LIN2125 Morphology;
  • LIN2503 Grammaire descriptive du français moderne;
  • LIN2525 Morphologie;
  • LIN3505 Phonologie française;
  • LIN4551 Acquisition de la langue maternelle;
  • PDP2216 English as a Second Language II;
  • PDP3216 English as a Second Language Specialist;
  • PED3115 English as a Second Language for Ontario classrooms;
  • Cours intensifs en anglais langue seconde.

Séminaires

  • NAACLT (North American Association of Celtic Language Teachers) June 2006, Seattle, Washington, USA Irish word-initial mutations provide evidence for the Clitic Group in Prosodic Phonology'.
  • NAACLT (North American Association of Celtic Language Teachers) June 2005, University of Bangor, Bangor, Wales « Saliency and Redundancy Factors in the Acquisition of the L2 Grammar ».

Champs d'intérêt

  • L'acquisition de l'irlandais comme langue seconde par les adultes
  • La redondance entre la syntaxe et le morphème et l'impact sur l'acquisition de la L2
  • Les changements linguistiques qui s'opèrent dans les langues minoritaires
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